marți, 20 ianuarie 2015

Inima inimii 2 / La școală!





(Chema Madoz)


” Părinții mei, care nu admirau ușor pe oricine, considerau ca Domnul Andre este un excelent educator: în general, după ce mă trezeam cu câte un braț rupt, mă mai cumințeam și eu, iar când aveam cu un dinte mai puțin mâncam și mai puțină carne. Mai lipsea puțin ca părinții mei să pună în salon într-un cadru de faianță fotografia acestui Passos Manuel de mahala, un Passos Manuel pe care l-am întâlnit cu mulți ani mai târziu pe Rua dos Areiros și care, imediat recunoscându-mă, m-a salutat cu o afabilitate surprinzătoare

 - Bună ziua, domnule doctor!

iar eu, luat prin surprindere, i-am răspuns începând să enumăr orașele din Angola, și când i-am povestit mamei mele acest episod, ea, care este lucidul autor al zilelor mele, mi-a răspuns:

-Bietul de el, se pare că are o boală oribilă. Așa se întîmplă totdeauna cu cei mai buni. Iar tu, cel puțin îți aduci aminte numele orașelor din Angola. Învățătorul tău era un sfânt.

Până în ziua de azi mă gândesc la asta. Uneori cred că și Hitler a fost, prin binele pe care l-a făcut evreilor, un fel de Mesia pe care ei îl așteptau. Problema e doar că ingratitudinea oamenilor nu are limite.”

Antonio Lobo Antunes

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu