vineri, 20 iunie 2014

Râu, rățușcă, vasilică

o Rață
o Rochiță
și un Rucsac

atât m-a costat să aud o nemaiauzită :
 - Dar pe tine cum te cheamă?
- Vasilica
- Ce nume frumos!

ei da!...?

pe ea o cheamă Nicoleta. ne-am cunoscut în fața blocului
în fața blocului meu, spre deosebire de în fața blocului altcuiva, e o ghenă de gunoi.
mai vine din când în când cu ai ei. și așteaptă până se triază și tranșează gunoiaele, se sortează sticlele sau se descoperă bunătăți.

era desculță
eu am avut mereu o feblețe pentru picioare goale. mi-am imaginat iarbă verde sub ele
și poteci de munte.

ezita, tremura, mai să zică, mai să tacă, în fine...și-a făcut curaj și mi-a cerut bani de opinci.
i-am dat un leu.
n-am crezut o secundă în opincile ei. numai noi, la Tălpălari, mai avem o dandana cu portul popular, dar țigăneii din lumea-ntreagă probabil cunosc alte estetici...

am vrut să-i dau ceva de mâncare, numai că, de-o săptămână de când m-am lăsat de zahăr, frigiderul meu e plin cu cen-armâncanimeniuri și ea părea destul de flămândă pentru cremă de migdale.

așa că i-am dat o Rață, o Rochiță și un Rucsac

și să vezi trei Râuri ce-au făcut din trei minute.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu