luni, 16 ianuarie 2012

pentru posteritate

Vlad Ioachimescu:

” Am o ingrozitoare senzatie de deja vue. Din pacate treaba aia cu somnul ratiunii naste monstrii e cat se poate de adevarata.
Poporul asta nu invata nimic din istorie, iar istoria se repeta. Ei in schimb au invatat cat se poate de bine toate tehnicile de manipulare si diversiune experimentate la mineriade, pe care acum le predau la SRI si academia de politie.
Cineva spunea ca Basescu nu are mineri. Poate ca nu, in schimb are huliganii de pe stadioane la indemana.

Pentru cei care vor sa inteleaga pot explica in calitate de martor al strazii nu al televiziunilor tot ce se intampla.
E un lucru extrem de simplu pentru orice manifestant pasnic sa recunoasca huliganii infiltrati in multime. In permanenta oamenii ii invitau pe jandarmi sa vina sa ii ridice dintre noi. Ce sa vezi?, absolut nimic.

Baietii apar in jurul orei patru si stau in grupuri razlete. Incep sa strige ca pe stadioane: Basescu la puscarieee!!!
Azi lumea nu a mai pus botul la asa ceva si s-au calmat o vreme. Discutau intre ei: unde ne batem azi, pe partea asta sau cealalta? Hai ba dincolo ca aici sunt numai fraieri si bosorogi.

In multime au inceput sa apara deja toate personajele cunoscute din '90:
zvoneorul, raspandacul, agitatorul, politrucul, emanatul, avem di tatiii!
Intamplator exact cu 5 minute inainte de izbucnirea violentelor dadeam o tura de piatza si ma aflam pe partea cu fantana unde erau totzi OTV-istii, dar si camioanele de jandarmi. In momentul in care am trecut pe langa camioane
am constatat cu stupoare ca isi puneau castile si isi luau bastoanele si scuturile. Brusc mi s-a facut lumina.
Mi-am dat seama instant cat de regizat e totul si am intrebat un jandarm daca o sa dea si in noi, cei care manifestam pasnic. Omul mi-a spus razand sa nu imi fac griji ca nu au treaba cu noi.

Actul I: In momentul in care am traversat catre Inter, instant au inceput de pe ambele trotuare sa arunce cu sticle incendiare, pietre si petarde ca la comanda. Toata lumea care manifesta pasnic a inceput sa fuga, cei mai multi au plecat acasa sau au ramas in grupuri razlete prin colturile pietei. Huliganii au plecat simultan si perfect organizati catre carosabil si l-au ocupat.

Actul II: Lacrimogenele, bastoanele si reocuparea carosabilului de catre jandarmi.

Actul III: dispersarea catre noi a grupurilor razlete de huligani si a cordoanelor de jandarmi. Exact in spatele nostru la intrarea in Inter s-au strans 30-40 de huligani care au inceput sa strige exact ca pe stadion.
Am inceput sa strigam catre jandarmi: sunteti orbi, nu ii vedeti nu ii auziti, de ce nu ii ridicati, de ce ne paziti pe noi, avem noi fatza de infractori periculosi? Ridicau din umeri.

Trebuie sa fii incredibil de retard sa nu realizezi cat de evidenta e manevra si cat de perfect regizata.
Atat jandarmii, cat si huliganii si-au vazut scopul realizat, confiscarea unui lucru extrem de frumos.
Totul e o piesa proasta de teatru si ghici ghicitoarea mea cine e marele regizor?

Am plecat pe bulevardul Elisabeta sa le explic studentilor ce veneau dinspre Kogalniceanu sa nu cumva sa pice in capcana lor: sa stea cat mai grupati si sa nu ii lase pe huligani sa se amestece printre ei, sa strige cat mai mult mesaje impotriva violentei, sa nu jigneasca jandarmii, sa nu depaseasca carosabilul si sa nu isi acopere fetele cu fulare de teama camerelor pentru ca nu au
nimic de ascuns si pentru a nu fi asociati cu huliganii.
Studentii au inteles destul de repede, desi veneau cu avant pionieresc. S-au oprit in fata facultatii de istorie.
Baietii cu fulare pe fatza ii asteptau ca pe painea calda sa se infiltreze si cand am inceput sa strig catre ei sa stea grupati, gagii mi-au aruncat niste priviri pline de ura. Studentii au manifestat cam jumatate de ora cat se poate de pasnic
indemnandu-si colegii din tara sa iasa in strada. Spre uimirea mea, in afara de Antena 3 si cativa fotografi, nici o televiziune nu a venit sa filmeze mesajul studentilor, nu a interesat pe nimeni. De ce oare?
In momentul in care s-a aflat ca vin huliganii dinspre Unirea era deja limpede ce va urma si studentii au fost sfatuiti sa plece pentru a nu putea fi asociati cu asta, ceea ce au si facut, iar eu am plecat odata cu ei.
Nu m-ar mira sa aflu de pe TVR ca si studentii au aruncat cu pietre. Nu stiu daca e adevarat dar din cate am inteles, eu, care nu sunt in stare sa organizez nici o petrecere la McDonalds am fost identificat de TVR ca organizator, iar dupa altii as fi un cantaret de Hip Hop. Genul asta inca nu l-am incercat dar nu e timpul pierdut.

Important e ca oamenii sa iasa in numar din ce in ce mai mare si sa manifeste pasnic. Sa arate jandarmilor toti huliganii infiltrati chiar daca nu vor fi interesati. Fatza e cartea lor de vizita, nu au nevoie de fulare. E bine ca lumea sa vina ziua si sa nu manifeste mult timp dupa caderea serii. Deja momentul in care huliganii au ordin sa atace pluteste in atmosfera pentru ca incep sa se agite si sa strige ca pe stadion cu 5-10 minute inainte. Daca vedeti jandarmii echipandu-se e semn clar ca trebuie sa plecati.

In felul asta vor fi demascati intr-un mod evident, iar noi trebuie sa ii lasam sa isi faca numarul. Nu mai are nici un sens sa stam in piatza din acel moment pentru ca asta nu mai are nici o legatura cu noi, ci doar cu piesa asta de teatru. Sincer nu vreau sa o vad in reluare. ”

cam asta se petrece-n cercul nostru strâmt zilele astea, domnule Eminescu. cam Cațavencește, cam Caragialește

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu